דפים

יום שני, 27 בנובמבר 2017

סטודנטים כותבים: הקו האדום נחצה מזמן. מאת: יובל עמית

הקו האדום נחצה מזמן!
מאת: יובל עמית*
                                               

בזמן האחרון אנו עדים להסלמה חמורה בהתבטאויות כלפי הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. במשך השנים מוסד הנשיאות הווה סמל מרכזי לאיחוד החברה ולממלכתיות, אך לפני מספר שבועות חלה תפנית מסוכנת מאוד לדעתי, במועד פתיחתה החגיגית של מושב החורף של הכנסת כאשר נשא הנשיא נאום "פחות ממלכתי" בלשון המעטה, מיד לאחר מכן היינו עדים למסע הכפשות נגד הנשיא מצד פוליטיקאים ואזרחים שחצו את הקו האדום.
חשוב לי להדגיש, מבין התגובות היו גם תגובות שאני מברך שנשמעו, אין ראוי מביקורת על הנאום ועל תזמונו בחגיגיות פתיחת המושב, אבל חלק מהתגובות היו מזעזעות ומסוכנות מאוד ועברו לדעתי את "הקו האדום המוסרי", הופצו תמונות של הנשיא בכאפייה ובמדי ss דבר אשר צריך להדליק נורה אדומה בעיני כל ישראלי שהדמוקרטיה חשובה לו.
לפני מספר ימים (יום א' ה-19.11.2017) הודיע הנשיא ריבלין כי לא יעניק חנינה לחייל אלאור אזריה. מאז שהודיע כי לא יעניק חנינה לאלאור אזריה, ניצב הנשיא  מול גל חוזר של הסתה ברשתות החברתיות. תגובות מזעזעות במיוחד כללו איחולי מוות לנשיא וקללות כדוגמת "כלב בן כלב", "פח אשפה" ו"חולה". הגולש מיכאל כתב: "אתה פסולת של מיצי אשפה. תוציא את לשונך מישבניהם של מנהלי הקרן להשמדת ישראל ולך לאלף עזאזל נאצי ארור". גולש אחר, דרור, כתב: "אתה מגעיל אותי, אתה לא הנשיא שלי. כשאני רואה את תמונתך מתעוררת בי תחושת הקאה". אבי כינה את ריבלין "נשיא של ערבים ושמאלנים", ודוד אף עודד אותו "לאכול כנאפה ובקלאוות בבית המחבל", כשהוא מתייחס לעבד אל-פתאח א-שריף, שנורה למוות בחברון על ידי אזריה. חלק מהתגובות לוו בתמונות של הנשיא עם דגל פלסטין או עם הכיתוב "לא הנשיא שלי".  
אני חש שאנו במדרון חלקלק ומסוכן שעלול להיגמר רע מאוד. אני מצפה מכל מי שמחזיק בתפקיד ציבורי: שרים, חברי כנסת רבנים וכו' לצאת בתגובה חד משמעית נגד ההסתה וההכפשות המכוערות על הנשיא - יש לכם המון כוח בידיים,  השתמשו בו!   מילים יכולות להרוג.
צריך להבין דבר ברור, מי שמתבטא בצורה כזו נגד הנשיא דורס את מוסדות החוק של המדינה ולזה אין מקום בדמוקרטיה.

 * המחבר הנו סטודנט לתואר שני בבית הספר לתקשורת, אונ' בר אילן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה