דפים

יום חמישי, 19 בנובמבר 2015

סטודנטים כותבים בעקבות גל הטרור בפריז. חלק ג': Je suis Charlie


Je suis Charlie
מאת: עמרי פרץ*

בימים האחרונים צרפת סוערת ואירופה כמרקחה. קולות נשמעים בכל כלי התקשורת, קוראים די לטרור, אנשים ברשתות חברתיות משתפים מחוות ומזדהים עם העם הצרפתי.
ב-7 בינואר 2015, תחילת השנה האזרחית הזו למי שלא זוכר, נרצחו 12 בני אדם בצרפת במשרדי המגזין 'שרלי הבדו'. למחרת נורתה שוטרת על ידי מחבל נוסף, ובצהרי היום בתשעה בינואר, פרץ מחבל נוסף למרכול כשר בפריז, לקח בני ערובה ורצח ארבעה יהודים.

באותו הזמן אני הייתי בטיול בבוגוטה, קולומביה. אני זוכר את זה כי לא בכל יום אתה נמצא במדינה זרה כשאסון בסדר גודל כזה קורה. הכיכרות אותן הכיכרות אשר הומות בדרך קבע, אנשים שבאים להאכיל יונים או להצטלם רכובים על אלפקה על רקע המבנים ההסטוריים של העיר. רק שהפעם היו אותן כיכרות מלאות בעפרונות ענק – סמל ההזדהות, ואנשים, קצת פחות שמחים ועם ארשת פנים כבדה יותר מבדרך כלל, באים להביע תמיכה והזדהות עם העם הצרפתי ועם כתבי העיתון 'שרלי הבדו'.

לאחר הפיגועים האיומים השבוע בצרפת, ניתן לראות, גם בארצנו הקטנה אלפים שיוצאים לרחובות להביע תמיכה. בכיכר רבין היו כ- 2000 איש בערב בו התרחשו הפיגועים, אפילו בניין העיריה של תל אביב מואר היה בצבעי דגל צרפת, וגם בכלי התקשורת, אם בעיתונים ובטלוויזיה ואם ברשתות החברתיות, התמיכה שלנו בצרפת חד משמעית, ולא ניתנת לערעור.

קשה לי היה להתעלם אם כן מתופעה מאוד מכוערת. יש הרבה פוסטים וטוקבקים של ישראלים, שכותבים ש'מגיע להם' וש'אתם הבאתם את זה על עצמכם'. זו לא שותפות גורל אלא שמחה לאיד. איך אפשר לשמוח על מאות הרוגים במדינה אחרת? איך אפשר לעשות את זה עוד לפני שהם הספיקו לספור כמה הרוגים יש להם?
להלן טוקבקים לכתבה שהתפרסמה באתר 'ואללה':
פוסטים כאלה אינם ראויים והתבטאויות כאלה לא מקובלות, חופש הביטוי הינו ערך עליון, כן - אבל באיזה מחיר? צרפת אמנם מגנה אותנו כאשר אנחנו תוקפים בעזה ולא תמיד נמצאת לצידנו בזירה הבין לאומית, אך דווקא לנו כישראלים יש מקום, בתור אומה אשר חווה טרור ופיגועים נוראיים על בסיס יום יומי, לתמוך בה. אם לא לתמוך בעם הצרפתי ברגעים הקשים אז לפחות לא לשמוח לאידם.

(לינק לכתבה: http://news.walla.co.il/item/2906646 )

*המחבר הנו סטודנט שנה א' בביה"ס לתקשורת, אונ' בר אילן

תגובה 1:

  1. עמרי אהבתי את אשר כתבת והתחברתי לנאמר. כל הכבוד :-)

    השבמחק