דפים

יום שלישי, 13 בפברואר 2018

סטודנטים כותבים: האוייב המשותף. מאת : כרים פואז






                                   האויב המשותף
מאת: כרים פואז*







תמיד בתור עוקב אחר המצב במזרח התיכון ובתור בוגר של מחלקת מזרח תיכון באקדמיה התעניינתי בכל ההתרחשויות במזרח התיכון . אני חוזר אתכם לתאריך לא רחוק מהיום.
אני לוקח אתכם לתאריך 14/4/1992 
 המשטר האירני סיפח את האי ״אבומוסא״ האי השייך לנסיכות באמירויות באופן סופי וסגר את תחנת המשטרה האחרונה באי הנסיכות . הסיפוח הזה בא בעקבות סיפוח האיים:  ״טונב אל כוברה״ (טונב הגדולה) ו״טונב אל זוע׳רה״ (טונב הקטנה).  שלושת האיים, יש להזכיר, עשירים במאגרי נפט גדולים.
אחרי התאריך הזה החל עידן חדש ביחסים בין האירנים לבין הערבים.

ובקפיצה ישירה אני עובר לנובמבר 2014. נעצור קצת להתבונן בנאום שנשא נציג הבירה טהרן בפרלמנט האירני ,עלי רזא זאקני, המקורב למנהיג הרוחני האירני עלי חימנאי ובו הוא אמר : ״אירן היום הספיקה לכבוש 4 בירות במדינות ערב״ והתכוון לבגדד , צנעא , דמשק  ובירות.  לכל בירה ברשימה זו יש ייחודיות בהיסטוריה הערבית.
אני לא רואה מקריות באירועים והאמירות שהזכרתי קודם. להפך, הכל מתוכנן בצמרת האירנית הגבוהה.
אני עובר בציר הזמן המזרח תיכוני ומדלג בין כמה מקומות גיאוגרפיים כאן במזרח התיכון.

בגדד עיר הבירה של האימפריה האסלאמית בתקופת הח׳ליפות העבאסית ששלטהביןהשנים 750-1258.
דמשק עיר הבירה של האימפריה האסלאמית בתקופת הח׳ליפות האומוית בין השנים 661-750
צנעא עיר הבירה התימנית .. תימן מקור צמיחתם של  רוב השבטים הערבים.
ביירות עיר הבירה ללבנון
 לבנון מדינת הגיוון העדתי (18 עדות במספר).
הזרוע האירנית הארוכה לא עצרה בנאום הזה.
המתבונן היום במזרח התיכון ובמיוחד בארבע המדינות שהוזכרו רואה שליטה אירנית עצומה דרך הכלים והזרועות שלה.
בעירק המילציות השיעיות השתלטו על כל מרכיבי המדינה.
אפילו בחודשים האחרונים המילציות השיעיות בסיוע אירן בלמו שאיפות כורדיות לעצמאות, ולא הזכרנו את הסונים הערבים בעירק שנדחקו לשוליים אחרי תקופה ארוכה ששלטו בעירק בתקופת שלטון מפלגת אלבעת׳.
בסוריה, השכנה הקרובה לנו,  יש היום ניסיון אירני נועז לשינוי דמוגרפי בתוך עיר הבירה הסורית דמשק המספר של השיעים הזורמים לדמשק מלבנון ומעיראק במיוחד גדול מאוד. היום דמשק נמצאת תחת כיבוש שיעי- אירני. אלפים מהמליציות השיעיות מלבנון עירק אירן ואפילו מאפגניסטן זורמים לאזורי ״אלסיידה זינב״ בפאתי דמשק. יש טיעונים שיעים היסטורים ששם נמצא הקבר של זינבה , בתו שלעלי בן אבוטאלב הח׳ליפה הרביעי והקדוש לשיעים.  אין לי שום ספק שהטיעון ההיסטורי הזה הוא לא יותר מעילה וכיסוי דתי לכיבוש הזה
בלבנון. ארגון החזבאללה השתלט בכוח על כל לבנון, בעיקר על בירות שעד לפני מספר שנים היתה חילונית.  
בתימן, תנועת החות׳ים השיעית הנתמכת על ידי אירן צבאית וכלכלית השתלטה על צנעא באופן מוחלט ( לאחרונה רצחו את בן בריתם עלי עבד סאלח הנשיא התימני המודח שניסה להתקרב לסעודים). האירנים לא הסתפקו בזה אלא גם ספקו לבעלי בריתם החות'ים טילים ארוכי טווח ששוגרו בהמשך לכיוון אל ריאד בירת ערב הסעודית- מרכז הכובד הסוני בעולם- אירוע שזעזע כל ערבי בעולם הערבי .

בתור ערבי ישראלי וחלק מהמזרח התיכון  אני משוכנע יותר היום כי העולם הערבי ללא שום ספק הובס על ידי האירנים והפסיד ארבע מהבירות המרכזיות. ערים ובירות בעלות משמעות היסטורית ובעלות צבע ערבי נצבעות בצבע האירני הבולט היום במזרח התיכון.
בימים האחרונים הופיעו כמה דמויות שיעיות מעירק כמו קייס אלח׳זעלי דמות שיעית עירקית דומננטית בגבול ישראל הצפוני ודבר בגלוי על הנוכחות השיעית בדרום לבנון ודרום סוריה. העולם הערבי היום נצבע בצבע הצהוב של החיזבאללה.  אירן היום גם נמצאת בדרום סוריה במחוז דרעא – מחוז עם רוב סוני.  לפני המשבר בסוריה והיום יש זרימה לא פוסקת של מילציות שיעיות במיוחד מחזבאללה לדרום סוריה.
 סוריה, המדינה שדגלה תמיד בלאומיות הערבית, עוברת היום שינוי דימוגרפי גדול . הטקסים השיעים המוכרים מופיעים בכל מקום בדמשק ופאתיה. דמשק נצבעת בדגלי אירן וזרועותיה.
הנתיב טהרן –דמשק – ביירות היום זורם יותר מבעבר.
האויב המשותף לערבים ולישראל היום נמצא כמה מטרים מגבול ישראל.
היום אני ואתם חיים עידן חדש במזרח התיכון: עידן אירן והמליציות שלה . אירן וזרועותיה נמצאים בלב העולם הערבי וכמה מטרים מגבול מדינת ישראל. אירן היום נמצאת בחצר האחורית של המדינה.

  

*המחבר הנו  סטודנט לתואר שני בתקשורת פוליטית באוניברסיטת בר אילן




                    






































*המחבר הנו סטודנט לתואר שני בתקשורת פוליטית באוניברסיטת בר אילן 

תגובה 1:

  1. סקירה מרתקת של השינויים הפוליטיים הדתיים שמתחוללים סביבנו.

    השבמחק