דפים

יום חמישי, 10 בינואר 2019

סטודנטים מגיבים: משוב להרצאת האורח של היועצת האסטרטגית לינדה ששון






קרדיט: בן גוטמן

לקראת סיום קורס בנושאי בחירות בוחרים ונבחרים,לתלמידי תואר שני, שמענו הרצאה בנושא שיווק פוליטי מפי היועצת האסטרטגית  לינדה ששון. להלן תגובות חלק מהסטודנטים:



השבוע הגיעה היועצת האסטרטגית ומנהלת הקמפיינים לינדה ששון להרצות לנו, סטודנטים לתואר שני בתקשורת פוליטית. לינדה הוזמנה כמרצה אורחת בקורס "בוחרים, נבחרים ומה שביניהם" אשר מעבירה ד"ר תיקי בלס.
אנחנו מבקשים קודם כל ולפני הכל להודות ללינדה על המפגש, שהיה מרתק.
והנה התרשמויות אישיות ששיתפו חברי הקבוצה:
אביטן:
לינדה התגלתה כאישה נמרצת, מעניינת, בעלת פתיחות מחשבתית וניכר שהיא משלבת את התכונות הללו בליווי פרקטיות וראיית התמונה הגדולה בעשייה המקצועית שלה.
המפגש עם לינדה היה דיון מעניין, יותר מאשר הרצאה סדורה, היא השתדלה לענות לכל השאלות שהעלינו מבעוד מועד וגם לשאלות שעלו בדיון, לינדה גם חידדה דברים עבורנו, כדי להבהיר נושאים שלקינו מעט בהבנתם.
לטעמי לינדה העבירה את החלק של ההרצאה בניהול הקמפיינים באופן נכון, מן האסטרטגיה - כיצד בנוי קמפיין עם ה"זרועות" שלו לפי נושאים ותחומים, ופירטה בצורה מעניינת וממצה את הפעילות הנדרשת כדי לקיים אותו באופן מוצלח
בדיון לינדה דיברה על התאוריה המעניינת שלפיה ניתן להבין איך המערכת הפוליטית הישראלית חצויה (קו החציון שמשתנה אחת לתקופה) ומאין באים המועמדים לראשות ממשלה לפי התאוריה, היא הסבירה את התכונות של "דמות המועמד" שמתאימה לבוחר הישראלי ונתנה דוגמאות מעניינות ואקטואליות
לינדה הסבירה לנו את האופן שבו לרוב מתבצע השילוב והקידום בתחום הייעוץ התקשורתי, הדוברות וניהול הקמפיינים, מניסיונה האישי וכן טיפים למתחילים.
לינדה הסבירה שיש לה קווים אדומים, הן אידאולוגיים והן ערכיים לגבי דמות המועמד ועברו האישי, הבהירה שלא תוכל לעבוד עם קיצוניים מדי או עבריינים, עברייני מין בייחוד.
לדעתי כולנו רחשנו לה כבוד רב על מי שהיא מבחינת עשייה וערכים, על היותה פתוחה ומסבירה, ארצית ונותנת תחושה נעימה
מירב:
השכלתי המון והיה מעניין מאוד לשמוע קצת מהביבליוגרפיה והעשייה שלה, מגוון הדברים השונים שהיא עשתה ועושה ועל מגוון המשרות והכיוונים השונים הקיימים בתחום.
לינדה הסבירה לנו כיצד הדברים עובדים בשטח בשילוב עם תיאוריות שמלוות אותה בעבודתה היום יומית. היא באמת השתדלה לתת מענה לכל השאלות שניתנו לה מראש והשאלות שעלו במהלך ההרצאה למרות הזמן המוגבל ונתנה זמן לשאלות והתייעצויות בהפסקה.
אני מודה לה מאוד על ההשתדלות שעשתה, על ההרצאה המעניינת, הדינמית והמשכילה ועל שפתחה לנו את מאחורי הקלעים של עולם הייעוץ האסטרטגי

מאור:
העברת הנושא של ייעוץ אסטרטגי בקמפיין הייתה מאוד מעניינת ומלמדת, במיוחד לסטודנטים לתואר שני בתקשורת פוליטית. בעיקר היה מרתק לשמוע על העשייה וההתנהלות בפועל בקמפיין בחירות, מה הנקודות החשובות שכדאי לקחת בחשבון בניהול קמפיין פוליטי ואיך אפשר להביא מועמד לעמדה טובה יותר
ההרצאה הועברה באווירה חיובית מאוד בגובה העיניים, והיה בה שיח ודיון כמו גם התייחסות לשאלות הסטודנטים.
ממליץ מאוד לשמוע בעיקר לסטודנטים לתקשורת ומדעי המדינה וגם לכל אזרח.

 אדם
לפני שאדבר על תוכן ההרצאה, ברצוני לדבר על לינדה עצמה
דיברנו בהרצאה על כוח+ ממלכתיות+ אותנטיות. מה שאהבתי בהרצאה של לינדה זאת העובדה שהיא מאוד אותנטית. ענתה בפתיחות לכל שאלה שנשאלה. הביעה עמדה שהיא מאוד ערכית ואותנטית: לא אעבוד עם מפלגות ואישים קיצוניים, או עבריינים, בעיקר עברייני מין. משיחות שהיו לנו בקורס דומה עם תיקי אז שמעתי יועצים אסטרטגיים ותקשורתיים שאומרים שהם יכולים לעשות את הניתוק בין האג'נדה למי שהם עובדים אתם. באופן אישי, אני לא חושב שניתן באמת לעשות עבודה טובה עם מישהו כאשר אין אמונה בערכים ובמה שהוא מייצג. העבודה הכי טובה באה כאשר יש אמונה מוחלטת בדרך שהולכים בה.
עכשיו להרצאה:
ההרצאה בעיניי הייתה מלמדת מאוד. בין אם באמצעות המודל של גדעון דורון (מודל החציון) שבו השתמשה לינדה כדי לתאר את המפה הפוליטית כפי שהיא היום, ובאמצעות מודל זה תיארה באופן מדויק לאן כל מפלגה מושכת, ואף נתנה דוגמאות למה שהייתה ממליצה למפלגת יש עתיד לעשות. כמו כן, הפירוק של הקמפיין לגורמיו (המעגל) הביאה להבנה מעמיקה מעט יותר בנוגע לביצוע קמפיין. גם החלוקה של פוליטיקאים על הרצף של כוח+ ממלכתיות+ אותנטיות והדיון על הסיכויים של כל אחד ואחד מהם תרמה להבנה.
לסיכום, נהניתי מאוד מההרצאה, היה דיון מרתק שבו נשאלו שאלות רבות.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה